Lege noua: Impozitul auto scade cu 90% la motoarele mari, creste la motoare mici. Esti de acord sau nu?

Impozitul de 5220 lei se transforma in 432 lei
Creste impozitul la motoare de 1.0 litru
Scade la motoarele de 1.8-2.0
Distribuie pe Facebook

Ce faci cand esti politician PSD la putere? Faci totul, dar absolut totul, ca sa-ti fie tie si gastii tale bine, iar omului de rand ii pui cat mai multe taxe. Asa se face ca posesorii de autoturisme cu motoare mari, adica cei bogati, smecheri, politicieni si acolitii lor, vor avea impozite auto chiar si de 10 ori mai mici. Evident, in timp ce automobilele cu motoare de 1.0 – 1.6, adica majoritatea de pe sosele, vor primi cadou de la Mosu’ un impozit mai mare.

In tara in care aveam, pana nu demult, o TAXA AUTO uriasa pentru masinile Euro 3 si 4, dar o taxa minuscula pentru masini vechi, poluante, non-Euro, totul este posibil. In tara in care, cu cat furi mai mult, cu atat esti mai bine ales de popor, cu cat ai mai multe dosare penale esti aparat si respectat, e clar ca nimic nu ne mai mira. Iar foamea de taxe si impozite a celor de la conducere se vede si mai mult prin urmatoarea schimbare de lege care e pe cale sa se modifice: scad impozitele pentru masinile smecherilor, cele cu motoare uriase, de peste 2.0 litri, dar cresc taxele anuale pentru motorizarile mici, asa cum are omul de rand.

Daca te intrebi ce ar trebui sa faca politicienii tarii, senatori, deputati, primari, orice fel de individ platit din banii mei si ai tai, raspunsul e simplu: sa protejeze cetateanul, sa dea legi in sprijinirea lui si sa munceasca pentru a realiza o viata mai buna comunitatii. In realitate, cei de la putere fac invers: il taxeaza din ce in ce mai mult pe om, nu-i ofera conditii de trai, nu-i ofera conditii in spitale, sanatate, educatie zero, autostrazi zero si asa mai departe. In realitate, politicienii din Romania sunt acolo doar pentru ei si pentru apropiatii lor, sa le mearga lor bine, nu populatiei.

Cum sa micsorezi impozitul pentru motorizari uriase si sa le cresti pe cele ale motoarelor mici? Care este logica coerenta? Nu este. Insa logica de politician PSD este urmatoarea: crestem impozitul majoritatii, ca toata lumea are acum masina cu motor cuprins intre 1.0 si 1.8 litri, dar le scadem pe cele pentru motoarele uriase, care polueaza in draci. Ca motoare din astea V6 si V8 avem noi, astia smecheri…

Concret, exista acum o propunere legislativa depusa la Senat si aflata in dezbatere. Aceasta propunere modifica modul de calcul al impozitului auto si moto, fara sa mai fie nevoie, ca pana acum, adunarea unei sume destinate grupei de 200 cmc la valoarea corespunzatoare capacitatii cilindriice. Ci se doreste un impozit fix pentru diferite categorii de capacitati ale motorului. Un exemplu bun ar fi ca motoarele de capacitate mai mare de 3.6 litri vor plati in loc de 5220 lei cat este acum, numai 432 de lei anual.

Impozit auto 2018

Ciudat este de ce impozitul scade doar la masinile cu motoare mari, dar creste la masinile cu motoare mici. De ce sa impozitezi suplimentar motoarele mici care consuma si polueaza putin? Care este justificarea? Pai mai bine iei cate 30-50 de lei in plus de la fiecare masina cu motor mic, decat sa iei zeci de mii de lei de la masinile cu motoare mari. Adica mai bine iei putin de la multi, decat mult de la putini… Practic, este un artificiu prin care anual se vor aduna la buget cateva milioane de lei in plus, numai bune de cheltuiti pe niste statui ale unor necunoscuti, asa cum ne-a obisnuit d-na Firea.

De ce platim impozit auto?

Nu esti om daca nu platesti impozit la orice bun pe care il detii. De ce sa platim impozit pe un apartament sau casa pe care deja am cladit-o sau am cumparat-o integral? De ce sa platesc anual, la Stat, impozit pentru ceva ce-mi apartine? De ce sa platim impozite auto? Locul de parcare il platim separat, drumurile le folosim ca platim taxa de drum, acciza marca Dragnea in carburant, rovinieta. Iar cand am achizitionat masina am platit TVA. De ce sa dau in fiecare an bani la Stat pentru masina mea personala?

Impozit scazut, doar aparent

Tot in stilul clasic al politicienilor, asa cum ne-au demonstrat si cu TAXA AUTO eliminata in februarie 2017 si care va intra iar in vigoare la anul, platita de toti posesorii de masini, cel mai probabil asa se va intampla si in acest caz. Impozitele la masinile cu motoare mari vor scadea, lumea isi va cumpara masini puternice second-hand pe care le va baga la financiar, iar peste 1 an impozitele vor creste din nou.

Momentan, proiectul legislativ este la Senat. Daca se adopta, ajunge la Camera Deputatilor, dupa care trebuie promulgat de Presedinte si publicat in Monitorul Oficial. Oricum, cand e foame mare de bani, se misca lucrurile repede, ba chiar se publica in aceeasi noapte daca e nevoie, am mai vazut cazuri…

Sursa: Avocatnet.ro

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *