De ce să nu circuli NICIODATĂ cu rezervorul aproape gol. Ce riscuri există când ești “pe roșu” la carburant

Dacă ești unul dintre șoferii care circulă cu rezervorul aproape gol, ar trebui să ții seama de opinia specialiștilor, care avertizează că acest obicei poate duce la defecțiuni serioase ale motorului.

Primul lucru de care trebuie să ții seama este că indicatorul de bord nu este întotdeauna exact. Nivelul carburantului este stabilit cu ajutorul unui flotor. Acesta măsoară cât carburant se află în rezervor și transmite datele către computerul de bord.

Așa se explică, spre exemplu, de ce nivelul benzinei sau motorinei poate crește sau poate să scadă dacă mașina se află în pantă sau în rampă. De aceea, specialiștii spun că indicatorul este doar un instrument relativ.

Pentru a adăuga un element de incertitudine, distanța pe care o mașină o poate parcurge de când indicatorul de bord s-a aprins diferă de la un model la altul. Astfel, un Mercedes C-Class, spre exemplu, mai poate merge încă 60 de kilometri de când a trecut “pe roșu”, în vreme ce un Opel Astra s-ar putea opri după 40 de kilometri.

Mecanicii spun, așadar, că e mai bine să te oprești la prima benzinărie când observi că rămâni fără carburant decât să încerci să mergi mai departe sperând că o să găsești un preț mai bun la pompă.

Pompele și injectoarele unui motor diesel, spre exemplu, pot fi avariate serios în cazul în care mașina funcționează cu vaporii rămași în instalația de alimentare.

Motoarele pe benzină sunt mai puțin pretențioase din acest punct de vedere, cred specialiștii, care susțin însă că și în acest caz există totuși riscul de a deteriora motorul într-o astfel de situație.

Riscul este ca aerul rămas în instalație să împiedice alimentarea normală cu carburant chiar și după ce într-un final opriți la benzinărie.

De asemenea, când vă bazați pe benzina sau motorina rămase pe fundul rezervorului, riscați înfundarea filtrelor și pompelor cu sedimente.

Gândiți-vă, spre exemplu, la depunerile pe care le găsiți pe fundul unei sticle de vin ieftin. Ați vrea să beți așa ceva? – este comparația făcută de un mecanic intervievat de Daily Mail.
Mașinile noi vor suferi, în acest caz, mai mult decât cele vechi, deoarece sunt mult mai sensibile. Specialiștii avertizează că o avarie a motorului din această cauză poate afecta și sistemele de frânare și de servodirecție.

Mecanicii recomandă ca, pentru păstrarea în condiții bune a motorului, să evitați să mai circulați foarte mult când nivelul de carburant scade sub un sfert din capacitatea rezervorului. Lucru, totuși, aproape imposibil, având în vedere prețul benzinei și motorinei.

Sfatul lor este să încercați să conduceți cât se poate de economic. Mențineți o viteză constantă de 60 – 80 de kilometri pe oră, în funcție de restricțiile de pe tronsonul de drum pe care vă aflați, și evitați frânările și accelerările bruște. Verificați turometrul și schimbați treptele de viteză la o turație între 2.000 și 3.000 de rotații pe minut.

Tentația de a lăsa mașina “pe liber” poate să vă coste mai mult, deoarece vehiculele moderne consumă mai puțin atunci când sunt în viteză, dar nu apăsați pedala de accelerație, spun specialiștii britanici. Asta pentru că mașina lăsată la “punctul mort”,va consuma mai mult atunci când veți selecta o treaptă de viteză decât dacă veți conduce la o turație constantă.

De asemenea, oprirea motorului în staționare ar putea fi eficientă doar dacă durează mai mult de un minut. Pornirea unei mașini echivalează, ca și consum, cu un minut de mers la o turație de 2.500 rpm, spun specialiștii.

180 total views, 1 views today

scree908ghfhjhknshot_4-copy
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul www.Flamanzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Leave a Reply

Or

Your email address will not be published. Required fields are marked *