Dacă ești cetățean european te poți înregistra online pentru rezidență permanentă în Marea Britanie. Ce trebuie să faci

Guvernul Marii Britanii a introdus o variantă beta a aplicației pentru înregistrare online a cetățenilor din Spațiul Economic European, informează ziarulromanesc.net.

De această aplicație pentru rezidență permanantă pot beneficia doar cetățenii Spațiului Economic European sau elvețienii, care sunt într-una dintre următoarele situații: angajat, student, liber profesionist (self-employed), persoanele auto-suficiente sau sunt în căutarea unei slujbe, care stau de peste cinci ani în Marea Britanie sau mai puțin.

Pentru a beneficia de această aplicație, cetățenii trebuie să plătească o taxă de 65 de lire sterline de persoană. În cazul în care taxa nu este plătită, formularul nu va fi luat în considerare. Pe acest formular pentru rezidență permanentă, nu pot fi incluși și membrii familiei. Dacă partenerul de viață sau alți membrii ai familiei vor să aplice și ei pentru rezidența permanentă, aceștia trebuie să-și completeze separat formularele și să plătească separat taxa.

Nu pot aplica însă studenții sau persoanele auto-suficiente, care se bazează pe un membru al familiei pentru sprijin financiar sau cei care sunt responsabili financiar pentru alți membri ai familiei.

Atenție, dacă stai inactiv pentru 25 de minute în timp ce completezi formularele, vei fi delogat automat. Aici trebuie să dai detalii despre unde ai locuit și cum vrei să-ți petreci timpul în Marea Britanie. Pentru mai multe informații trebuie să citiți ghidul aplicației.

Cei care aplică online pot să folosească Serviciul european pentru returnarea pașaportului, oferindu-le astfel cetățenilor posibilitatea să păstreze pașaportul, în timp ce cererea lor online este în curs de procesare.

Serviciul european pentru returnarea pașaportului vă permite să solicitați unei autoritati locale participante sa va fotocopieze pasaportul și să trimită o copie la Home Office. Puteți utiliza acest serviciu numai în cazul în care ați făcut o cerere online pentru un certificat de înregistrare daca aveti mai putin de 5 ani (QP) sau daca ati aplicat online pentru obtinerea unui document care atestă rezidenta permanentă utilizând un pașaport din SEE. Însă, nu puteți să folosiți acest serviciu, dacă folosiți o formă PDF pentru aplicare.

Cetățenii care nu pot aplica online pot descărca formularele, care după ce le completează pot să le tirmită prin poștă sau să le ducă personal la un centru premium pentru vize. Sursa: libertatea.ro

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *